طبع گردو سرد است یا گرم؟

طبع گردو سرد است یا گرم؟

طب سنتی در ایران قدمتی چند صد ساله دارد و حقایق آن تا امروز توانسته بسیاری از بیماری‌ها را بهبود و حتی درمان کند. از نظر این طب گردو دارای طبع گرم است؛ به این معنی که هنگام مصرف اثر گرم‌کننده بر بدن دارند و در ترشح هورمون‌های تیروئیدی تغییر ایجاد می‌کند. از این رو باید با توجه به مزاجی که دارید آن را مصرف کنید. مثلا؛ گردو می‌تواند برای افرادی که علائم سرماخوردگی مانند سردی دست‌ها و پاها یا مشکلات گوارشی دارند مفید باشد.

از طرفی؛ طبع گرم گردو برای کلیه‌ها و ریه‌ها نیز مفید است، همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و کمر و زانو را تقویت می‌کند.

چطور بفهمیم سرد مزاجیم یا گرم مزاج؟

در طب سنتی، ساختار بدن افراد با عوامل مختلفی از جمله علائم فیزیکی، سطح انرژی و سلامت کلی افراد تعیین می‌شود. پزشکان معمولا از طریق تشخیص نبض، معاینه زبان و سوال‌هایی درباره علائم و شیوه زندگی آنها ارزیابی می‌کنند. بر اساس این ارزیابی، پزشک می‌تواند تشخیص دهد که یک فرد دارای طبع گرم یا سرد است.

برخی از نشانه‌های معمول افراد دارای طبع گرم شامل احساس گرما و عطش زیاد، داشتن رنگ سرخ و تره، انرژی بالا، مستعد التهاب یا تعریق بیش از حد و داشتن اشتهای زیاد است. این افراد معمولا ضربان قلب بالایی دارند. از طرفی در مقابل؛ علائم افراد سرد مزاج شامل احساس سرما، داشتن پوست رنگ پریده یا کدر، مستعد مشکلات گوارشی یا گردش خون ضعیف و داشتن اشتهای ضعیف است. اما به صورت کلی پزشک بهترین فردی است که می‌تواند گرم یا سرد بودن مزاج فرد را تشخیص دهد.

اگر دارای طبع گرم هستید گردو را در حد تعادل استفاده کنید، چرا که استفاده بیش از حد گردو برای افراد گرم مزاج منجر به یبوست، التهاب، تنگی نفس، بالا رفتن فشار خون، سرگیجه، افزایش میل جنسی و سوزش لثه و دهان می‌شود.

گردو برای افراد سرد مزاج

کسانی که سرد مزاج هستند می‌توانند گردو بخورند. گردو یک غذای مقوی و سالم است که افراد با مزاج‌های مختلف می‌توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند. این خوراکی خوشمزه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند برای سلامت بدن مفید باشد.

چه افرادی باید گردو را با احتیاط مصرف کنند؟

افرادی که به گردو حساسیت دارند یا دارای شرایط خاص پزشکی و محدودیت غذایی هستند نباید آن را مصرف کنند. از این رو بهتر است قبل از استفاده مداوم از گردو حتما با پزشک خود مشورت کنند.

از طرفی؛ افراد گرم مزاج هم باید در مصرف گردو احتیاط کنند اما نباید آن را از سبد غذای خود حذف کنند. فقط توصیه میشود که تعادل را در مصرف گردو حفظ کنند.

خواص مهم مغز گردو برای بدن را بشناسید!

مغز گردو یک غذای مغذی و سالم است که فواید زیادی دارد. برخی از بهترین خواص گردو عبارتند از:

1.مغز گردو؛ اسیدهای چرب امگا 3

مغز گردو منبعی غنی از اسید آلفا لینولنیک (ALA) است، یک اسید چرب امگا 3 بر پایه گیاهی که برای سلامت قلب و عملکرد مغز مفید است.

2. مغز گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های

مغز گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها و ویتامین E است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و تا حد خوبی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش دهد.

3. پروتئین‌های گیاهی در مغز گردو

گردو منبع خوبی از پروتئین گیاهی است که برای رشد و ترمیم عضلات و همچنین سلامت و تندرستی کلی ضروری است.

4. فیبر غذایی فراوان در مغز گردو

گردو سرشار از فیبر غذایی است که به سلامت دستگاه گوارش و تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و می‌تواند احساس سیری در فرد ایجاد کند.

5. مواد معدنی مهم در مغز گردو

مغز گردو مواد معدنی مهمی مانند منیزیم، فسفر و مس را در خود دارد که برای سلامت استخوان، تولید انرژی و عملکرد کلی متابولیسم ضروری است.

6. مغز گردو سرشار از چربی‌های سالم

در حالی که مغز گردو دارای چربی نسبتا بالایی است، اکثر چربی‌ها غیراشباع هستند، که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

به طور کلی، مغز گردو یک غذای غنی از مواد مغذی است که در صورت مصرف متعادل می‌تواند یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل باشد. با این حال، مهم است که مراقب هرگونه آلرژی یا شرایط پزشکی که ممکن است نیاز به محدودیت در مصرف گردو داشته باشد، باشید.

مغز گردو؛ مفید و گرم

به انتها لازم است بگويیم گردو از خوراکی‌های گرم محسوب می‌شود و خوردن آن برای هیچ گروهی ممنوع نیست، تنها افرادی که دارای آلرژی و بیماری‌های خاص هستند بهتر است قبل از خوردن گردو حتما با پزشک خود مشورت کنند.

`

دیدگاه شما