نگهداری مغز گردو در آب نمک

نگهداری مغز گردو در آب نمک

برخی افراد تصور می‌کنند که گردو صرفا یک ماده مغذی بوده و ارزش غذایی چندان بالایی ندارد در حالی که اینگونه نیست و در حق این مغز پرخاصیت ظلم می‌کنند.

گردو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و سرشار از انواع ویتامین، فیبر، چربی مفید و غیره است. گردو هزاران سال است که به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی شناخته می‌شود. جالب است بدانید گردو در طب سنتی ایران، چین و هند ارزش بسیار بالایی دارد و به عنوان یکی از پرکاربردترین خشکبار شناخته می‌شود، در اروپا و آمریکا هم گردو جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.گردو طبع گرم و خشکی دارد و به روش‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. گردوی خشک شده، گردوی آسیاب شده، گردوی فریز شده و گردوی آب نمکی از رایج‌ترین راه‌های نگهداری و مصرف گردو هستند. در تمام این روش‌ها با توجه به نحوه نگهداری و مراقبت از آن‌ها ممکن است ارزش غذایی گردو کمی تغییر کند.
در میان راه‌های مختلف نگهداری از مغز گردو، گردوی آب نمکی طرفدار بسیاری دارد. یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین روش‌های مصرف گردو قرار دادن آن در آب نمک است که مغز آن به صورت تازه و سفید باقی می‌ماند.
در ادامه این مطلب با ما باشید تا با نگهداری مغز گردو در آب نمک و نکات مربوط به نحوه خرید مغز گردو در آب نمک آشنا شوید.

چگونگی نگهداری مغز گردو در آب نمک 

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مصرف گردو، استفاده از گردوهای خیس خورده در آب نمک است چرا که در این روش می‌توانید گردو را به صورت تازه مصرف کنید.
مرحله اول: برای تهیه مغز گردو در آب نمک ابتدا باید گردوها را پوست بگیرید و آن‌ها را درون یک بطری شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار دهید.

مرحله دوم: سپس بطری را پر از آب کنید به طوری که روی گردوها را آب بگیرد.

مرحله سوم: به ازای هر یک کیلو گردو پوست کنده شده دو تا سه قاشق چایخوری به آن نمک اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب 24 تا 48 ساعت در دمای اتاق قرار داشته باشد. بعد از آن می‌توانید برای ماندگاری بیشتر گردو‌ها را در یخچال بگذارید.
در نهایت بعد از گذشت دو روز می‌توانید درب شیشه را باز کنید و از خوردن گردوها لذت ببرید، در این روش گردوها به راحتی پوست کنده می‌شوند و مغز آن‌ها بسیار نرم و لذیذ است. 

خرید مغز گردوی تازه برای آب نمک 

برای خرید مغز گردو تازه در آب نمک باید به چند نکته مهم در زمان خرید توجه داشته باشید: 

  • از فروشگاه‌های مطمئن مغز گردو تازه برای آب نمک را خریداری کنید تا از تازگی آن اطمینان کافی را داشته باشید. 
  • سعی کنید گردوهایی که خریداری می‌کنید تازه و از برداشت سال باشند. 
  • در زمان خرید مغز گردو در آب نمک، یکی از آن‌ها را تست کنید تا تلخ نباشند. 
  • گردوهایی که پرچرب‌ هستند و رنگ روشنی دارند را خریداری کنید.

مشخصات مغز گردوی تازه در آب نمک  

گردو یکی از مغزیجات بسیار مقوی است که ارزش غذایی بالای دارد به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران و زنان باردار باید این ماده مقوی و چربی مفید را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در جدول زیر به طور کامل ارزش غذایی گردو آب نمکی را عنوان کرده‌ایم:

گروه‌هانوع مواد مغذی
ویتامین‌هاویتامین B1، B2، B3، B6، B9
ویتامین C، A، E، K
الکترولیت‌هاپتاسیم، سدیم
مواد معدنیفسفر، کلسیم، آهن، منیزیم، زینک
چربیاسیدهای چرب اشباع شده، اسیدهای چرب اشباع نشده

چگونگی درآوردن مغز گردوی سوزنی برای آب نمک 

گردوهای سوزنی همانطور که از نام‌شان پیداست مغزشان به راحتی از پوست جدا نمی‌شود. این گردوها کوچک هستند و مغز آن‌ها کاملا به پوست سخت گردو چسبیده شده‌اند و به دلیل برجستگی‌هایی که روی پوست گردو وجود دارد جدا کردن آن‌ها کار بسیار سخت و دشواری است و بیشتر گردوها در زمان جدا کردن خرد می‌شوند. گردوی سوزنی نسبت به گردوهای دیگر قیمت بسیار ارزان‌تری دارد و به دلیل این ویژگی‌ منفی کمتر کسی آن را خریداری می‌کند.
برای اینکه بتوانید یک گردوی خوب خریداری کنید باید گردوی سوزنی را بشناسید، تنها راه شناخت گردوی سوزنی آن است که چند گردو را بشکنید و ببینید که آیا به راحتی از پوست جدا می‌شوند یا نه. اگر گردو را شکستید و به سختی از پوست جدا شد آن گردو سوزنی است.
جدا کردن مغز گردوی سوزنی غیرممکن نیست و ترفند خاصی دارد که با شناخت آن به راحتی می‌توانید گردو را از پوست جدا کنید. برای پوست کندن گردوی سوزنی ابتدا باید آن را برای 4 تا 5 ساعت داخل آب قرار دهید تا خیس بخورد، بعد از خیس خوردن مغز گردو به راحتی از پوست جدا می‌شود. برای شکستن گردوها می‌توانید از گردو شکن، سنگ یا آجر استفاده کنید.

گردو، خوراکی اصیل و مقوی

گردو به دلیل خواص خوراکی و درمانی بالایی که دارد یکی از بهترین مغزهای موجود در خشکبار و آجیل‌ها است. ارزش غذایی بالای گردو باعث شده تا در تهیه انواع غذا؛ دسر و شیرینی از آن استفاده کنند. گردو یک خشکبار فصلی است و برداشت آن معمولا در ابتدای پاییز انجام می‌شود به همین دلیل باید با استفاده از روش‌های مختلف گردو را تا پایان سال نگهداری کرد که یکی از بهترین روش‌های آن قرار دادن گردو در آب نمک است. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با قرار دادن گردو در آب نمک و نگهداری از آن در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم که این مطالب برای شما موثر و مفید باشند. 

`

دیدگاه شما