طرز تهیه کیک هویج و گردو با دارچین در فر و قابلمه!

طرز تهیه کیک هویج و گردو با دارچین در فر و قابلمه!

کیک هویج از جمله کیک‌های پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که دستورالعمل به ظاهر ساده‌ای دارد اما اگر به درستی پخته نشود، به دلیل وجود هویج ممکن است کیک نرم و اسفنجی شما تبدیل به یک کیک خمیری و چسبناک شود و به صورت کلی نتیجه قابل قبولی نداشته باشد. از این رو باید دقیقا طبق دستورالعمل‌ گفته شده تهیه و پخته شود.

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مواد لازم برای پخت کیک هویج و گردو با دارچین

شکر: ۱ لیوان معادل ۱۲۵ گرم

تخم‌مرغ: ۳ عدد

روغن مایع: نصف لیوان معادل ۷۰ گرم

شیر: ۱ لیوان معادل ۱۲۵ گرم

دارچین: ۱ قاشق مرباخوری

هویج رنده شده: ۱ لیوان

گردوی خرد شده: ۱ لیوان معادل ۱۲۵ گرم

آرد: ۲ لیوان معادل ۲۵۰ گرم

بکینگ پودر: ۱.۵ قاشق چای‌خوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هویج و گردو با دارچین

برای تهیه کیک هویج خانگی با دارچین و گردو کافی است چند مرحله را با دقت انجام دهید:

تخم‌مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید

در مرحله اول لازم است تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی با شکر و وانیل مخلوط کنید. این کار را باید تا زمانی که پف کند و سفید شود باید هم زدن را ادامه بدهید. پس از این مرحله شیر و روغن مایع را نیز اضافه کنید و آن را دوباره مخلوط کنید. 

آرد را اضافه کنید

در این مرحله باید ابتدا آرد و سپس بکینگ پودر و دارچین را به آن اضافه کنید. نکته مهم این است که؛ حتما این مواد را از قبل الک و سپس به مواد اصلی کیک اضافه کنید.

هویچ و گردو؛ طعم‌دهنده کیک

حال در این مرحله باید هویج رنده شده و گردوی از قبل خرد شده را همزمان به مواد کیک اضافه کنید. برای مخلوط کردن مواد در این مرحله بهتر است از لیسک استفاده کنید تا مواد به صورت یکدست ترکیب شود.

کیک هویج و گردو و دارچین

پخت کیک هویج با دارچین و گردو

بعد از این که مواد را خوب ترکیب کردید و یکدست شد آن را داخل ظرف مورد نظر که از قبل با کره یا روغن کاملا چرب شده بریزید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و ظرف را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه داخل آن قرار دهید. بعد از مدت زمان مشخص شده به وسیله یک خلال دندان مطمئن شوید که کیک پخته است. در زمان پخت به هیچ عنوان کیک را رها نکنید و همواره به وسیله خلال دندان وضعیت‌اش را بررسی کنید.

بعد از پخت، کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را از قالب جدا و در ظرف مورد نظر بگذارید و با خامه، دارچین و گردو روی آن را تزئین کنید.

پخت کیک هویج با دارچین و گردو در قابلمه

پخت این کیک خوشمزه برای افرادی که دسترسی به فر ندارند هم امکان‌پذیر است. پس در ادامه همراه ما باشید تا کیک هویج با دارچین و گردو را در قابلمه بپزید!

قابلمه را چرب کنید!

در گام اول باید به وسیله کاغذ روغنی ته قابلمه را بپوشانید، سپس دیواره‌های قابلمه و کاغذها را چرب کنید. بعد از اطمینان از چرب بودن قابلمه و کاغذ روغنی مواد کیک را به آرامی داخل قابلمه بریزید. در انتها قابلمه را محکم روی یک سطح صاف بکوبید تا حبابی روی سطح کیک باقی نماند.

هوا نباید از قابلمه خارج شود!

حباب‌های موجود در مایه کیک از بین رفت؟ خب الان وقت آن رسیده که به وسیله یک دم‌کنی مناسب درب قابلمه را بپوشانید و برای آنکه کیک به خوبی پف کند مطمئن شوید که هیچ هوایی از داخل آن خارج نمی‌شود.

زمان مورد نیاز برای پخت کیک هویج با گردو در قابلمه

تا اینجای کار مواد کیک را طبق اصول داخل قابلمه ریختیم. در این مرحله باید یک شعله‌پخش‌کن را روی حرارت بسیار ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید قابلمه به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه برای پخت کامل روی این شعله قرار بگیرد.

کیک هویج با دارچین و گردوی شما آماده است.

`

دیدگاه شما