یک عدد مغز گردو چند گرم است؟

یک عدد مغز گردو چند گرم است؟

گردو یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌های ایرانی است که به صورت خشک استفاده می‌شود. این خوراکی مقوی و خوش‌طعم که ارزش غذایی بالایی نیز دارد از محصولات صادراتی ایران است که هم در بازار سنتی و هم در بازار آنلاین قابل خریدن است. گردو از جمله خوراکی‌هایی است که برای افراد سردمزاج گزینه مناسبی است چون طبع گرمی دارد.
وزن یک عدد مغز گردو به عوامل مختلفی از جمله کوچک و بزرگ بودن آن بستگی دارد اما به صورت کلی می‌توان گفت؛ یک عدد مغز گردو(۴ پر کامل) تقریبا ۵ گرم وزن دارد، یعنی هر مغز گردو ۲ پری حدود ۲.۵ گرم است.

ارزش غذایی گردو چقدر است؟


گردو شامل کالری، کربوهیدرات، پروتئین، چربی، قند و فیبر است. هر ۱۰۰ گرم گردو حدود ۶۵۴ کالری دارد.
یعنی هر مغز گردوی کامل حدود ۳۲ کالری دارد. پس افرادی که از رژیم غذایی خاصی استفاده می‌کنند نباید در خوردن گردو زیاده‌روی کنند.

پروتئین گردو چقدر است؟


هر ۱۰۰ گرم گردو حدود ۱۵ گرم پروتئین دارد. البته گردو شامل ویتامین و مواد معدنی مختلفی نیز است.


قیمت مغز گردو

قیمت روز انواع مغز گردو و گردو


 

چربی گردو چقدر است؟


۶۵ درصد از هر گردو را چربی تشکیل داده است. به عبارتی؛ هر ۱۰۰ گرم گردو شامل ۶۵ گرم چربی است که از چربی امگا ۳ سالم تشکیل شده است.


قند گردو چقدر است؟


هر ۱۰۰ گرم گردو حدود ۲.۵ گرم قند دارد.


فیبر گردو چقدر است؟


فیبر هر ۱۰۰ گرم گردو حدود ۷ گرم است.

خواص گردو


این خوراکی محبوب ایرانی بسیار مقوی و پرخاصیت است. گردو باعث کاهش کلسترول خون، سم‌زدایی بدن، تقویت حافظه، بهبود استرس، کاهش فشار خون، تقویت استخوان، جلوگیری از بیماری‌هایی مثل: سرطان پروستات، سرطان سینه، اگزما، سنگ کیسه صفر و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

`

دیدگاه شما