بهترین روش کندن پوست سبز گردو

بهترین روش کندن پوست سبز گردو

یکی از بهترین و مفیدترین درختانی که حتی از ریشه و برگ آن هم استفاده می‌کنند، درخت گردو است. ترکیبات و موادآلی موجود در پوست سبز گردو باعث شده تا در بخش‌های مختلفی از گردو استفاده کنند. اواخر تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان برای چیدن گردو است و در راستای آن همه باغداران به دنبال راهی برای پوست کندن گردوها هستند. معمولا بعد از چیدن گردو پوست ان را جدا می‌کنند، زیرا فروش گردوی پوست کنده بسیار راحت‌تر از گردوی تازه است و قیمت بالاتری نیز دارد.
یکی از چالش‌های بزرگی که همه در زمان کندن پوست سبز گردو با آن‌ مواجه می‌شوند آن است که چگونه پوست گردو را بدون اینکه دستانتان سیاه شود از آن جدا کنند؟ در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید پوست سبز گردو را جدا کنید. 

بهترین روش‌های کندن پوست سبز گردو کدامند؟

تا قبل از اینکه گردوی تازه برسد و مغز آن کامل پر شود پوست سبز رنگ و سفتی دور گردو وجود دارد، این پوست ضخیم تا زمانی که گردو روی درخت باشد وظیفه مراقبت و نگهداری از گردو را به عهده دارد اما بعد از چیدن گردو دیگر نیازی به آن نخواهد بود. بعد از چیدن گردو از روی درخت حدود یک هفته زمان دارید تا پوست سبز آن را جدا کنید در غیر اینصورت پوست سبز موجب تیره شدن و تلخ شدن مغز گردو می‌شود و کیفیت خود را از دست خواهد داد. 

همانطور که می‌دانید پوست سبز گردو موجب سیاه شدن دست‌ها می‌شود پس باید به دنبال بهترین راهی باشید تا بتوانید بی دردسر پوست را از گردو جدا کنید.

۱. جوشاندن گردوهای تازه 

یکی از روش‌های رایج پوست کندن گردوهای تازه البته در حجم کم، قرار دادن آن‌ها در آب جوش است. جوشاندن گردوها به کنده شدن پوست سبز آن‌ها کمک بسیاری می‌کند، در این روش گردوها را برای 1 دقیقه باید داخل آبجوش قرار دهید. سپس پوست سبز آن‌ها را بکنید. حواستان باشد که گردوها را نباید خیلی بجوشانید ممکن است طعم و مزه آن‌ها تلخ شود. 

۲. جدا کردن پوست گردو با چاقو

یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌های جدا کردن پوست سبز گردو استفاده از چاقو است. این روش به عنوان یک روش خانگی شناخته می‌شود و نیاز به مهارت خاصی ندارد و هر کسی می‌توان به کمک یک چاقو کوچک پوست سبز گردو را جدا کند. اگر گردوها رسیده باشند فقط کافیست یک برش به دور گردو بزنید در غیر اینصورت باید مانند یک میوه پوست گردو را بکنید. در زمان پوست کندن برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از سیاه شدن دستانتان بهتر است گردو را با یک پارچه در دست بگیرید. برای پوست کندن گردوها عجله نکنید هرچه گردوها بیشتر خشک شود، پوست آن‌ها راحت‌تر جدا خواهد شد.

۳. استفاده از دستگاه پوست‌کن

امروز دیگر مثل گذشته کشاورزان همه کارهای کشاورزی و برداشت باغ را با دست انجام نمی‌دهند، پیشرفت علم و تکنولوژی کمک بسیاری به کشاورزی کرده و تجهیزات و دستگاه‌های بسیار متعددی ساخته شده است. یکی از این دستگاه‌ها که کار را برای باغدارها راحت کرده دستگاه پوست کن گردو است. این دستگاه‌ها عملکردی مشابه خرمن کوب دارند و برای کسانی که می‌خواهند حجم زیادی از گردو را پوست بکنند بهترین گزینه است. می‌توانید همزمان 10 کیلو گردو داخل آن بریزید و دستگاه با پره‌های فلزی و تیزی که دارد پوست آن را کامل جدا می‌کند. استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و تجهیزات جدید بهترین راه برای کندن پوست سبز گردوها هستند و به هیچ عنوان موجب شکستن، خراب شدن و تلخ شدن مغز آن‌ها نخواهند شد.   

۴. جدا کردن پوست سبز گردو با ضربه زدن

در این روش باید تحت فشار و ضربه با یک جسم سخت پوست سبز گردو را جدا کنید، ابتدا گردو را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید و با یک وسیله مانند سنگ، چوب، فلز و غیره چند ضربه آرام به آن بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که پوست ترک بردارد و بشکند، از این روش پوست کندن برای گردوهایی با حجم کم استفاده می‌کنند پس اگر مقدار زیادی گردو دارید که می‌خواهید آن را پوست بکنید بهتر است از این روش استفاده نکنید. 

از دیگر روش‌های کندن پوست گردو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • گردوها را روی یک سطح زبر مانند آسفالت قرار دهید و یک تخته چوبی را مانند وردنه روی آن بکشید تا پوست سبز از مغز گردو جدا شود. 
  •  گردوها را روی یک پارچه خشک در هوای آزاد قرار دهید بعد از 2 الی 3 روز پوست آن‌ها به راحتی کنده می‌شود.

نکات مهم در زمان پوست کندن گردو 

  • مغز گردو برای اینکه کیفیت اولیه خود را حفظ کند حداکثر می‌توانید آن را 9 ماه درون یخچال و 2 سال درون فریزر سالم نگهدارید. 
  • برای کندن پوست سبز گردو حتما از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید. 
  • در زمان کندن پوست گردو لباس کار تن کنید زیرا لک سیاه گردو از روی لباس پاک نمی‌شود. 
  • اگر قصد دارید گردوها را در دمای اتاق نگهداری کنید باید برای 10 الی 15 دقیقه آن‌ها را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شوند. 

نگهداری گردو بدون پوست سبز

پوست سبز گردو به دلیل ترکیبات فراوانی که در خود دارد از گردو محافظت می‌کند. در این مطلب سعی کردیم راه و روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که با کمک آن‌ها بتوانید این پوست را از گردو جدا کنید زیرا برای خشک کردن گردوها و نگهداری آن‌ها در یخچال نیازی به پوست سبز آن‌ها ندارید.

`

دیدگاه شما