بهترین روش برای از بین بردن لکه گردو از روی دست چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن لکه گردو از روی دست چیست؟

مگر می‌شود که فصل گردو باشد و از خوردن گردوی تازه گذشت؟ آیا شما هم طرفدار گردو با پوست سبز آن هستید؟ بعد از خوردن گردو تازه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، پاک کردن لکه‌های سیاه از روی دست‌ است. این کار هرچقدر سخت باشد باز هم خوردن گردوی تازه را نباید از دست داد.
معمولا بعد از پوست کندن و خوردن گردو لکه‌های سیاهی روی دست می‌ماند که ظاهر خوشایندی ندارد. همه افراد بعد از خوردن گردو به دنبال راهی برای سفید کردن دستان خود هستند، حال این سوال مطرح می‌شود که با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان این لکه‌های سیاه را کم‌رنگ کرد و از بین برد؟

در این مطلب قصد داریم روش‌های کاربردی که موجب از بین رفتن این لکه‌های سیاه می‌شوند را معرفی کنیم.

چرا دست بعد از تماس با پوست گردو سیاه می‌شود؟

پوست گردوی تازه(قسمت سبز پوست گردو) دارای ترکیبات اسیدی قوی و زیادی است که رنگ‌دهی بالایی دارند. این مواد در اثر برخورد با پوست دست و اکسیژن موجود در فضا اکسید می‌شوند و نهایتا موجب سیاه شدن پوست دست خواهد شد. 

۱۱ روش موثر برای پاک کردن لکه گردو از روی دست را بشناسید!

بهترین و موثرترین روش‌های پاک کردن لکه‌های سیاه گردو از روی پوست دست عبارتنداز: 

شستن دست‌ها با صابون

دستان خود را به صابون زیاد آغشته کنید و برای مدت زمان بیشتری آن‌ها را روی هم بکشید تا در اثر اصطحکاک دستانتان روی یکدیگر لکه‌های سیاه در صابون حل شوند. این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید تا لکه‌های سیاه کم‌رنگ‌تر شوند.  

الکل؛ پاک‌کننده سیاهی‌های گردو

مقداری الکل را روی یک پارچه تمیز بریزید و روی دستان خود بکشید و اجازه دهید الکل چند دقیقه روی پوست دستتان بماند. سپس با آب و صابون فراوان دستان خود را بشوئید. 

کشیدن سنگ پا روی دست

با استفاده از یک سنگ پا کوچک یا یک سوهان ملایم به صورت دورانی روی دست خود بکشید تا لکه‌های سیاه کم‌رنگ شوند و درنهایت دستان خود را با آب ولرم و صابون فراوان بشوئید. 

خمیر جوش شیرین؛ پاک‌کننده سیاهی گردو از روی دست

جوش شیرین را کمی با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند سپس روی نواحی مورد نظر بمالید و 5 دقیقه صبر کنید، در نهایت دستان خود را آبکشی کنید. 

استفاده از کرم‌های لایه‌بردار برای از بین بردن سیاهی گردو

استفاده از ماسک‌های اسکراب و لایه‌بردار می‌تواند رنگ سیاه این لکه‌ها را تا حدودی از بین ببرد و کم رنگ کند. 

قرار دادن دست‌ها داخل سرکه

در یک کاسه کمی سرکه بریزید و دستان خود را به مدت 5 دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس با آب و شوینده مناسب بشوئید. بعد از خشک کردن خواهید دید که لکه‌های سیاه کم‌رنگ می‌شوند، برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانید این کار را چند بار تکرار کنید. 

ترکیب آبلیمو و نمک

آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند لکه‌های سیاه‌رنگ را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. برای این کار یک قاشق نمک و دو قاشق آبلیمو را با هم ترکیب کنید و روی دستان خود بکشید. نمک مانند یک اسکراب عمل می‌کند.

استفاده از خمیر دندان

مقداری از خمیر دندان را با یک مسواک تمیز به صورت دورانی روی دستان خود بکشید تا لکه‌های سیاه رنگ از بین ببرد.

سفیدکننده؛ ممنوع برای دستان حساس

اگر پوست حساسی دارید و سریع در برابر شوینده‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد از سفیدکننده برای از بین بردن لکه‌های سیاه روی دست استفاده نکنید.
اما اگر حساسیت ندارید می‌توانید مقداری سفیدکننده روی دستان خود بریزید و با یک فرچه نرم به صورت دورانی روی دستانتان بکشید. بعد از گذشت 1 تا 2 دقیقه دستان خود را با آب سرد و صابون بشوئید.
بعد از خشک کردن دست‌ها برای جلوگیری از خشک شدن پوست دست از مرطوب کننده استفاده کنید. 

ترکیب شیر و آبغوره

شیر و آبغوره را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و دستان خود را با آن بشوئید تا لکه‌ها کم رنگ شوند.  

ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک چهارم قاشق مایع ظرفشویی ترکیب کنید، سپس با استفاده از یک فرچه نرم روی لکه‌های سیاه بکشید. بعد از گذشت 5 دقیقه دستان خود را با آب و صابون بشوئید.
این روش بر لکه‌های عمیق و سیاه رنگ روی دست موثر است. 

استفاده از اکسیدان برای سیاهی گردو از روی دست

استفاده از اکسیدان ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک پوست دست‌ها شود، به همین دلیل کسانی که پوست حساسی دارند نباید از این روش استفاده کنند. 

بعد از پاک کردن لکه گردو چه باید کرد؟

بعد از انجام هر یک از این روش‌ها نباید توقع داشته باشید که لکه‌های سیاه کامل از روی دست پاک شوند، باید این کار را در طول روز چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.
بعد از پاک کردن لکه‌های سیاه از روی دست ممکن است پوست دستتان در اثر استفاده از روش‌های مختلف ملتهب، قرمز و پوسته شود که برای بهبود آن می‌توانید از کرم مرطوب کننده، وازلین یا آبرسان استفاده کنید.

چطور از سیاه شدن دست با پوست گردو جلوگیری کنیم؟

با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید بدون سیاه شدن دست‌ها، گردوی تازه را پوست بکنید و از خوردن آن لذت ببرید. یکی از بهترین روش‌ها آن است که گردوها را برای چند روز روی زمین و در فضای باز پهن کنید. بعد از گذشت دو تا سه روز پوست سبز گردوها چروکیده و سیاه می‌شوند و با استفاده از یک دستکش گردو را روی آسفالت یا یک سطح زبر بکشید تا پوست آن کنده شود.
برای پوست کندن گردو بهتر است هم از دستکش نخی و هم از دستکش پلاستیکی استفاده کنید زیرا استفاده از دستکش پلاستیکی موجب بخار کردن دست و سیاه شدن انگشتان می‌شود.

ماندگاری لکه گردو روی دست چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری لکه‌های سیاه با توجه به شدت سیاهی و رنگ آن متفاوت است اما معمولا این لکه‌ها چند ساعت تا چند روز روی پوست دست ماندگار هستند. هرچه روغن گردو بیشتر باشد عمق و سیاهی لکه‌ها هم بیشتر خواهد بود. لکه‌هایی که روشن هستند حدود یک یا دو روز بعد، از بین خواهند رفت.  

پوست کندن گردو بدون سیاه شدن دست

سیاه شدن پوست دست در زمان پوست کندن گردو یکی از بزرگ‌ترین معضلات بعد از خوردن گردوی تازه است، این مشکل به راحتی قابل حل شدن نیست و باید از روش‌های مختلفی برای از بین بردن لکه‌های سیاه رنگ استفاده کنید. در این مطلب موثرترین و بهترین روش‌های از بین بردن سیاه شدن دست بعد از پوست کندن گردو را بیان کردیم، با انتخاب هر یک از این روش‌ها و تکرار آن‌ها می‌توانید لکه‌های سیاه روی پوست دستانتان را تمیز کنید. 

`

دیدگاه شما