مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

امروزه حفظ سلامت و شادابی پوست صورت اهمیت زیادی پیدا کرده است، پزشکان برای حفظ سلامت و جوانسازی پوست صورت از مواد مختلف شیمیایی و طبیعی استفاده می‌کنند. در میان انواع ماسک‌ها و روش‌های درمانی مختلف همیشه روش‌های سنتی و طبیعی جایگاه خاص و ویژه‌ای در سلامت و شادابی بخش‌های مختلف بدن دارند. در طب سنتی درخت گردو به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین درختان موجود در طبیعت شناخته می‌شود. از ریشه تا ساقه این گیاه را در بخش‌های مختلف درمانی، خوراکی و صنعتی استفاده می‌کنند. ترکیبات خاص و مواد آلی موجود در ساختار آن باعث شده تا از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته باشد. امروزه هم از مغز گردو، برگ درخت گردو، پوست سبز گردو و … برای درمان امراض مختلف استفاده می‌کنند.

اما درخت گردو در کنار فواید و مزایای بی‌شمارش دارای معایب و مضراتی هم است به همین دلیل باید از مصرف بیش از اندازه آن جلوگیری کنید. پوست سبز درخت گردو سرشار از آمینواسیدها، استروئیدها، آلکالوئیدها، پتاسیم، سدیم، روی، منیزیم، کلسیم، منگنز، مس، اسیدهای فنل کربوکسیلیک، کومارین، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها است که هر یک از آن‌ها کاربرد متفاوت و خاص خود را دارند. مصرف بیش از اندازه این ترکیبات موجب عوارض کوتاه‌مدت و جبران‌ناپذیری می‌شود. رایج‌ترین و بارزترین عوارض مصرف بیش از اندازه گردو روی موی سر است. اگر شما هم دوست دارید بدانید که پوست گردو چه مضراتی روی بدن و موی سر دارد تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. 

پوست گردو برای مو چه ضررهایی دارد؟

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم پوست گردو از ترکیبات مختلفی ساخته شده که هر یک از آن‌ها وظایف خاصی دارند و در صورتی که در مصرف آن‌ها اعتدال را رعایت کنید، هیچ عارضه خاصی شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر در مصرف آن‌ برای رشد و ترمیم موهایتان زیاده‌روی کنید ممکن است با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید. ترکیبات موجود در پوست گردو بسیار قوی هستند و به سرعت می‌توانید نتایج حاصل از آن را روی موی سرتان مشاهده کنید. در این بخش درباره رایج‌ترین مضرات پوست گردو برای موی سر صحبت خواهیم کرد.

سوختن موی سر با زیاده‌روی در مصرف گردو

پوست سبز گردو یک جایگزین طبیعی و مناسب برای رنگ کردن موهای خانم‌ها است. در پوست سبز این مغز پرخاصیت یک ماده ارگانیک و بی نظیری برای رنگ کردن موها وجود دارد که اگر به درستی از آن استفاده نکنید ممکن است موجب سوختگی موی سرتان شود. عدم استفاده صحیح و اصولی از این ماده می‌تواند مضرات بسیار زیادی به همراه داشته باشد که سوزاندن موها از رایج‌ترین آن‌ها است.

توسعه زخم‌های موجود در پوست سر با مصرف گردو

گاهی اوقات ممکن است زخم باز، جای جوش یا هر زائده دیگری روی پوست سرتان باشد که در صورت استفاده از مشتقات پوست گردو توسعه پیدا کند و تشدید شود. ترکیبات متعددی مانند نفتالن در پوست گردو وجود دارند که موجب تشدید این عارضه می‌شوند، این ترکیبات به قدری قوی هستند که به بافت‌های داخلی بدن هم نفوذ می‌کنند. به همین دلیل بهتر است تا زمان بهبودی کامل از مصرف مشتقات پوست گردو خودداری کنید.

شوره زدن موی سرد با زیاده‌روی در مصرف گردو

مصرف پوست گردو به صورت عصاره یا شامپو در جلوگیری از ریزش موی سر بسیار تاثیرگذار است. غدد چربی در فولیکول‌های مو گاهی اوقات به درستی کار نمی‌کنند و با کاهش تولید چربی موجب ریزش موی سر می‌شوند، بدین ترتیب با مصرف پوست گردو میزان اسیدهای چرب ضروری افزایش پیدا می‌کند و شوره زدن موی سر بهبود می‌یابد. با وجود این فواید پوست گردو برخی افراد به آن آلرژی دارند و این حساسیت موجب تضعیف ریشه موها می‌شود. در این زمان شوره زدن موی سر نه تنها درمان نمی‌شود بلکه موجب تشدید آن هم خواهد شد.

در ادامه به سایر مضرات پوست گردو و تاثیر آن بر بخش‌های مختلف بدن اشاره می‌کنیم، با وجود اینکه این مطالب ارتباطی به مضرات پوست گردو بر موی سر ندارد اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مهم‌ترین مضرات پوست گردو اشاره می‌کنیم:

مصرف بیش از اندازه گردو؛ ایجاد آلرژی و عارضه‌های پوستی

در پوست سبز گردو ترکیبات و موادی وجود دارد که به درمان عارضه‌های پوستی همچون اگزما کمک بسیاری می‌کند. استفاده بیش از اندازه این ترکیبات در برخی افراد موجب حساسیت و آلرژی پوستی می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از مشتقات پوست گردو حتما تست حساسیت آن را انجام دهید. 

مصرف بیش از اندازه گردو؛ ایجاد مشکلات گوارشی

دمنوش پوست گردو یکی از راه‌های درمان کننده مشکلات معده و روده است، در صورتی که بیش از اندازه از این دمنوش استفاده کنید می‌تواند نتیجه عکس روی درمان مشکلات گوارشی شما داشته باشد و موجب تشدید آن‌ها شود.

زیاده‌روی در مصرف گردو؛ ایجاد آلرژی و مشکلات جسمانی در زنان باردار

زنان باردار و مادران شیرده باید در این دوران توجه بیشتری به وضعیت جسمی و تغذیه خود داشته باشند. استفاده بیش از اندازه از مشتقات پوست گردو در دوران بارداری موجب بیماری‌های مختلف کلیوی، گوارشی و غیره می‌شود و مشکلاتی برای جنین داخل شکم مادر یا نوزاد آن به وجود می‌آورد. بهتر است قبل از مصرف هرگونه داروی سنتی و شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از اندازه گردو؛ توسعه زخم‌های پوستی

نفتالن یکی از ترکیبات مهم و تاثیرگذار در تشدید زخم‌های باز پوستی است که در پوست گردو وجود دارد. 

مصرف بیش از اندازه گردو؛ افزایش وزن و ایجاد سردرد

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، مصرف مشتقات پوست گردو عامل چاقی و افزایش وزن شماست. پوست گردو دارای چربی‌های مختلفی است که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، یکی از معایب چاقی و افزایش وزن سردردهای شدید است. مصرف پوست گردو این عارضه را تشدید می‌کند و موجب سردردهای طولانی می‌شود.  

پوست گردو بسیار پرخاصیت اما مضر 

خواص خوراکی و درمانی پوست گردو بر کسی پوشیده نیست و این مغز پرطرفدار به عنوان یکی از مفید‌ترین و پرخاصیت‌ترین خشکبار شناخته می‌شود. مصرف پوست گردو نه تنها موجب تقویت موی سر می‌شود بلکه تاثیر مثبتی روی سایر بخش‌های بدن دارد، پوست گردو با وجود خاصیت درمانی و خوراکی بالایی که دارد گاهی اوقات می‌تواند بسیار مضر و آسیب زننده باشد. مصرف بیش از اندازه و خارج از چهارچوب از پوست گردو مضرات بسیاری دارد که در این مقاله سعی کردیم به آن‌ها اشاره کنیم. 

`

دیدگاه شما