چگونه مغز گردو را سفید کنیم؟

چگونه مغز گردو را سفید کنیم؟

برای بیشتر افراد مغز گردوی سفید جذاب‌تر است و حاضرند مبلغ بیشتری برای آن بپردازند. با آنکه قیمت مغز گردو سفید از تیره بیشتر است، باید در نظر داشت که لزوما کیفیت مغز گردو  به رنگ آن وابسته نیست بلکه بیشتر از همه طعم و میزان چرب بودن گردوست که کیفیتش را تعیین می‌کند. به همین دلیل مغز گردو خورشتی یکی از محبوبترین و خوشمزه‌ترین انواع مغز گردو است.

با این روش‌هایی برای سفید کردن گردو وجود دارد. قبل از پرداختن به این روش‌ها، ابتدا دلایل سیاه شدن رنگ مغز گردو را بررسی می‌کنیم:

چرا مغز گردو سیاه می‌شود؟

سیاه شدن مغز گردو می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد؛ شاید مهمترین علت آن نژاد گردو باشد برخی نژادهای گردو سیاه‌تر از دیگری هستند البته همانطور که گفته شد این به معنای کیفیت پایین‌تر نیست.

از دیگر عوامل می‌توان به نحوه خشک کردن و چیدن گردو اشاره کرد؛ اگر گردوها دیراز درخت چیده شوند یا دیر از پوست سبزشان جدا شوند، رنگشان تیره می‌شود.

چکار کنیم مغز گردو سفید شود؟

 

برای سفید کردن مغز گردو دو روش کلی وجود دارد که یکی برای مقادیر زیاد و استفاده‌های صنعتی مناسب است و دیگری برای مقدار کم گردو و استفاده در منزل:

روش اول: روش اول استفاده از ماشین‌آلات صنعتی است. این دستگاه‌ها به صورت صنعتی و مکانیزه، پوست رویی مغز گردو را جدا می‌کنند. و مغز گردوهایی سالم تحویل می‌دهند. همانطور که مشخص است این روش برای مقادیر گردوی زیاد به صرفه است.


قیمت مغز گردو ایرانی

قیمت روز انواع گردو با پوست،‌ مغز گردو و…


روش دوم: در این حالت مغز گردو را داخل آب یا آب‌نمک ولرم می‌اندازند تا پوسته رویی ان جدا شود. وقتی پوسته رویی آن جدا شد، لایه زیرین آن که اصطلاحا به آن «فیله» می‌گویند نمایان می‌شود. فیله مغز گردو سفیدتر از پوست آن است و با این کار مغز گردوهایی سفید خواهید داشت.

این روش برای استفاده در منزل و مقادیر کم گردو مناسب است. با این کار می‌تواند برای صبحانه گردوهایی سفید و چشم‌نواز داشته باشید.

 

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید: آیا گردو برای کبد چرب مضر است؟

`

دیدگاه شما