کالری هر عدد گردو چقدر است؟

کالری هر عدد گردو چقدر است؟

آیا تا به حال به شکل مغز گردو توجه کرده‌اید؟ برخی افراد تصور می‌کنند شکل گردو شبیه به مغز انسان است به همین دلیل در سلامت مغز نقش بسیار مهمی دارد. این یک تصور اشتباه است و گردو به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد در سلامت مغز و نحوه عملکرد آن تاثیرگذار است نه به دلیل شکل و فرمی که دارد. گردو در بخش پزشکی و خوراکی کاربرد بسیاری دارد و از این ماده غذایی می‌توان به صورت تازه، خشک شده، پودر شده در تهیه و طبخ انواع غذاها و داروهای گیاهی استفاده کرد. در طب گیاهی گردو طبع گرم و خشکی دارد و مصرف آن با مویز یا انجیر می‌تواند خاصیت درمانی آن‌ها را افزایش دهد و باعث تقویت حافظه شود.
خواص گردو منتهی به مصرف مغز و روغن گردو نمی‌شود بلکه از برگ گردو هم می‌توان برای افزایش قوای جنسی، کاهش قند خون، بهبود مشکلات کبدی، درمان سردردهای میگرنی و بواسیر استفاده کرد. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که میزان کالری دریافتی از انواع گردو و روغن آن متفاوت است؟
در ادامه با ما همراه شوید تا به پاسخ این سوال برسید.

مقدار کالری هر عدد گردو

هر ماده غذایی کالری مشخصی دارد که نشان‌دهنده میزان انرژی آن است، گردو هم از این قائده مستثنی نیست. هر عدد گردو دارای 26 کیلو کالری است و هر 25 عدد گردوی کامل حدود 654 کیلو کالری و 2738 کیلو ژول انرژی دارد. 65 درصد از حجم هر گردویی را چربی مفید تشکیل داده که نه تنها برای سلامتی ضرری ندارد بلکه دارای فواید زیادی هم است، به همین دلیل میزان کالری گردو در مقایسه با سایر مغزیجات دیگر بسیار بیشتر است.  

کالری گردوی سیاه خشک شده چقدر است؟

یکی از گونه‌های ریز و پوست کاغذی گردو، گردوی پوست سیاه است که در مقایسه با گردو معمولی رنگ تیره‌تر و شیارهای سفید بسیاری دارند. این گردو را نباید با گردویی که مغز آن سیاه شده اشتباه بگیرید، پوست تیره رنگ گردو باعث شده تا او را به عنوان گردو سیاه بشناسند.

اگر شما هم بعد از آشنایی با میزان کالری گردو علاقه مند به خرید گردو شدید پوست کاغذی بهترین فروشگاه برای خرید گردو، مغز گردو و … است.

گردو سیاه خواص درمانی بسیار بیشتری نسبت به گردو معمولی دارد، هر قاشق گردو سیاه خشک پودر شده 48 کیلوکالری و هر 100 گردو سیاه خشک شده 618 کیلو کالری دارد.

کالری روغن گردو چقدر است؟

روغن گردو در مقایسه با مغز گردوارزش غذایی بسیار کمتری دارد. در مقابل؛ میزان کالری آن بسیار بیشتر است. هر قاشق غذاخوری روغن گردو دارای 120 کیلو کالری و هر 100 گرم روغن گردو 884 کیلو کالری دارد که می‌تواند انرژی بدن را تامین کند. روغن گردو در مقایسه با مغز آن مقدار پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و سایر مواد مغذی بسیار کمتری دارد به همین دلیل اگر به دنبال جنبه درمانی آن هستید بهتر است از مغز گردو استفاده کنید که ارزش غذایی بالاتری دارد.

خواص گردو را بیشتر بشناسید!

گردو به عنوان یکی از غنی‌ترین موادغذایی شناخته شده که انرژی بسیار بالایی هم دارد و می‌تواند بیشتر نیازهای بدن را به مواد مقوی تامین کند. 4 درصد گردو آب است و این مقدار باعث انسجام و پایداری مغز گردو می‌شود، علاوه بر 65 درصد چربی گردو حدود 15 درصد آن از تجمع پروتئین‌های مختلف ساخته شده که می‌تواند نیاز بدن به پروتئین‌های مختلف را تامین کند. کربوهیدرات موجود در مغز گردو باعث افزایش وزن و چاقی افراد می‌شود، 14 درصد هر گردو از کربوهیدرات است. به همین دلیل نباید در مصرف این ماده غذایی زیاده‌روی کرد و برای تناسب اندام و داشتن بدنی سالم باید مصرف آن را در برنامه غذایی خود مشخص کنید. از طرفی؛ فیبر موجود در مغز گردو نه تنها موجب افزایش فعالیت مغز می‌شود بلکه یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی کسانی است که رژیم چربی‌سوزی و لاغری دارند.

گردو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به همین دلیل در بهبود فعالیت مغز و سیستم قلبی و عروقی، از بین بردن سلول‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش میزان التهابات، سلامت استخوان‌ها، بهبود فعالیت دستگاه گوارش، درمان عفونت‌های قارچی، سم‌زدایی بدن، سلامت و شادابی پوست و مو نقش بسیار مهمی دارد. اگر به دنبال خوابی آرام هستید بهتر است قبل از خواب چند عدد مغز گردو میل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقاله خواص گردو استفاده کنید.

گردو علاوه بر اینکه دارای مزایای بسیاری است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند معایب و عوارض زیادی هم به همراه داشته باشد. به همین دلیل نباید بیش از مقدار تعیین شده از آن مصرف کنید چرا که موجب افزایش وزن، مشکلات کبدی، کمبود آهن و بثورات پوستی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقاله عوارض گردو استفاده کنید.

چطور باید کالری گردو را بسوزانیم؟

اگر نگران چاقی و افزایش وزن خود هستید در مصرف این ماده غذایی دقت کنید چرا که مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش وزن شود. با آگاهی از میزان کالری گردو و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید کالری اضافی آن را بسوزانید. فعالیت‌های ورزشی که برای سوزاندن 100 کیلو کالری گردو می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  • ۱۵ دقیقه شنا کرال بی‌وقفه
  • ۲۰ دقیقه یوگا همراه با تمرکز
  • ۶ دقیقه بالا رفتن و پایین آمدن از پله یا استپ
  • ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند و بی ‌وقفه
  • ۱۰ دقیقه طناب زدن بدون استراحت

مغز گردو؛ پرکالری اما معجزه‌گر

گردو کالری زیادی دارد به همین دلیل باید در زمان مصرف آن حواس‌تان به میزان کالری دریافتی باشد تا با کاهش کالری سایر موادغذایی در طول روز از افزایش وزن و چاقی خود جلوگیری کنید و انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.
طبع این ماده غذایی گرم و خشک است و برای کسانی که مزاج سردی دارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از گردو و برگ درخت گردو در ساخت داروهای گیاهی قدمت دیرینه‌ای دارد و پزشکان و محققان سعی می‌کنند تا در ساخت داروهای جدید برای درمان بیماری‌های مختلف مربوط به پوست و مو و سایر بیماری‌های جسمی از آن‌ استفاده کنند.  

اگر شما هم بعد از آشنایی با میزان کالری گردو علاقه مند به خرید گردو شدید پوست کاغذی یکی از معتبرترین مراکز فروش گردو، مغز گردو و.. است.

`

دیدگاه شما