درباره تاثیر گردو با عسل بر سلامتی بدانید!

درباره تاثیر گردو با عسل بر سلامتی بدانید!

در محیط طبیعی اطراف یک فرد، خوراکی‌های زیادی وجود دارد که تصور می‌کنند به طور خاص به افزایش سلامتی بخشی از بدن کمک می‌کند. گردو با عسل یکی از درخشان‌ترین ترکیب‌ها بین این خوراکی‌ها است که حتی به صورت جداگانه هم می‌توانند خاصیت زیادی برای بدن داشته باشند. ترکیب این دو خوراکی را می توان تقریباً یک نوش‌دارو در نظر گرفت، شاید نه برای همه بیماری‌ها اما حداقل برای بسیاری از مشکلات می‌تواند کارآمد باشد.  

قبل از آنکه درباره ترکیب خارق‌العاده گردو و عسل بگوییم قصد داریم شما را با ترکیبات اصلی این دو ماده به صورت جداگانه آشنا کنیم تا بدانید چرا همه از این ترکیب برای وعده صبحانه بیشتر استفاده می‌کنند.

فواید و مضرات گردو با عسل چیست؟

مزایا و مضرات هر خوراکی، اول از همه، با ترکیب آنها مشخص می‌شود. هم عسل و هم انواع آجیل مثل گردو از نظر ترکیب بسیار غنی و متنوع هستند. نکته‌ای که بر هیچکس پوشیده نیست این است که ترکیب گردو و عسل برای بدن بسیار مفید است.

قند، چربی و پروتئین منابع اصلی برای تامین انرژی بدن است. گردو ترکیبی از چربی سالم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مقوی است، از طرفی؛ عسل نیز سرشار از قندهایی مثل گلوکز، فروکتوز، ساکارز و مالتوز است. در نتیجه می‌توان از ترکیب عسل و گردو به عنوان یک معجزه نام برد.

مواد مغذی ضروری در 100 گرم مخلوط گردو و عسل شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقدار کالری: ۳۵۰
  • پروتئین: ۵.۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۵۰.۸ گرم
  • چربی:۱۳.۶ گرم

به صورت کلی؛ استفاده از ترکیب عسل و گردو می‌تواند به رفع مشکلات زیر کمک کند:

  • بهبود گردش خون و کمک به افزایش راندمان کار ذهنی.
  • از بین بردن انواع فرآیندهای التهابی.
  • مقابله با انواع میگرن و سردرد.
  • جلوگیری از استرس و ایجاد نشاط.
  • رفع کمبود ویتامین و بهبود کم خونی.
  • افزایش سطح ایمنی بدن.
  • کمک به بیماری‌های عروقی، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا.
  • جلوگیری از احساس خستگی مفرط.

فواید عسل با گردو برای مردان چیست؟

  • یکی از مهمترین خواص این مخلوط برای آقایان، تاثیر مثبت بر قلب و عروق خونی و همچنین افزایش مقاومت بدن در برابر استرس است. به هر حال، این نیمه مذکر بشریت است که باید هر روز با مشکلات گاه غیرقابل‌حلی روبرو شود و سازگاری آنها با این موارد گاها کمتر از زنان است.
  • کاهش سطح چربی در خون از بیماری‌های زیادی پیشگیری می‌کند. استفاده از گردو و عسل به کاهش سطح این چربی‌ها کمک می‌کند.‍
  • عسل طبیعی حاوی اینهیبین است که با عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های اندام‌های تناسلی مبارزه می‌کند.

فواید گردو با عسل برای خانم‌ها چیست؟

فواید مخلوط عسل و گردو برای زنان نیز غیرقابل انکار است. با توجه به اینکه این ترکیب، غنی از ویتامین و مواد معدنی است، می‌تواند به سلامت بدن زنان در دوران بارداری کمک کند. گردو و عسل هر چقدر هم کم استفاده شود اما می‌تواند به سرعت احساس گرسنگی را رفع کند، به همین دلیل است که در رژیم‌های غذایی به وفور استفاده می‌شود.

استفاده از گردو و عسل در دوران شیردهی می‌تواند به کیفیت شیر مادر کمک کند و عامل مهمی برای پیشگیری از سرطان نیز باشد.

ترکیب گردو و عسل چه خواص درمانی دارد؟

در این بخش درباره این ترکیب بی‌نظیر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عملکرد بهتر روده با مصرف گردو و عسل

آیا میدانستید که هر فرد همچون اثر انگشت دسته باکتری مخصوص خودش را دارد که به آن میکروبیوتا می‌گویند. غذایی که طی رو میخوریم تاثیر زیادی در آرایش این دسته از باکتری‌ها دارد. از آنجایی که عسل و گردو یک ترکیب سالم با مواد مقوی است به سلامت میکروبیوتا در روده کمک می‌کند و نهایتا منجر به سلامت دستگاه گوارش و سلامتی عمومی بدن می‌شود.

کاهش التهاب بدن با گردو و عسل

التهاب در بدن زمان وقوع یک اتفاق رخ می‌دهد. به عبارتی؛ التهاب یک واکنش طبیعی است که  هشدار وقوع یک اتفاق در نقطه‌ای از بدن است. اگر نسبت به این التهابات بی‌توجه هستید لازم است بدانید ممکن است ریشه بسیاری از بیماری‌ها باشد و ریشه همین التهابات هم استرس‌های اکسیداتیو است. ترکیب طلایی گردو و عسل به از بین رفتن استرس‌های اکسیداتیو کمک وافری می‌کند.

تضمین سطح ایمنی بدن با گردو و عسل

ترکیب گردو و عسل به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی برای بدن بسیار مفید است. از طرفی؛ با کاهش سطح کلسترول‌های بد بدن به سلامت بدن کمک می‌کند و به صورت کلی سطح ایمنی بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

جلوگیری از برخی سرطان‌ها با مصرف گردو و عسل

سرطان به یکباره در بدن ایجاد نمی‌شود بلکه فرآیندی چند مرحله‌ای است که نمی‌توان برای آن علت ثابتی تعریف کرد. اما می‌توان چند مورد را از عاملان اصلی آن دانست:

  • ایمنی پایین بدن
  • عفونت‌های مزمن
  • التهاب مزمن
  • چاقی

همانطور که قبل‌تر گفتیم ترکیب طلایی عسل و گردو دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی است که مانع التهاب‌های مزمن در بدن و عفونت می‌شود. در نتیجه؛ سطح ایمنی عمومی بدن تا حد زیادی بالا می‌رود و همین موضوع مانع از ایجاد سرطان در بدن می‌شود.

پیشگیری از دیابت با گردو و عسل

از آنجایی که عسل نوعی قند محسوب می‌شود و شاخص قند خون را به مقدار کمتری بالا می‌برد، افراد دیابتی با مشورت پزشک‌شان می‌توانند آن را جایگزین قند مجاز روزانه خود کنند. آن‌ها از خواص گردو و عسل برای کنتزل بیماری خود نیز می‌تواند استفاده کنند.

افزایش سطح هموگلوبین خون با گردو و عسل

یکی از خواص اصلی مخلوط آجیل و عسل تاثیر موثر آن بر سطح هموگلوبین خون است.

هموگلوبین یکی از اجزای اصلی گلبول‌های قرمز است که کاهش سطح آن نشان‌دهنده کم‌خونی در بدن است. کم‌خونی می‌تواند ناشی از کمبود آهن، مس، روی، اسید فولیک و دلایل دیگر مانند استرس عصبی یا دیس بیوزیس باشد. از آنجایی که هم عسل و هم گردو سرشار از آهن، روی، مس، منگنز و اسید فولیک (ویتامین B9) هستند، استفاده منظم از مخلوط آن به سرعت (به معنای واقعی کلمه در چند روز) ترکیب خون را بهبود می‌بخشد.

ترکیب گردو و عسل مفید برای سرماخوردگی

مخلوط عسل و گردو می‌تواند تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند و به همین دلیل یک مانع بزرگ برای سرماخوردگی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از سرماخوردگی، ترکیب عسل و گردو با شیر گرم را حتما امتحان کنید. برای این کار 4 قاشق غذاخوری گردو خرد شده و 1 قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید.

`

دیدگاه شما