خواص گردو برای لاغری

خواص گردو برای لاغری

گردو بر هر درد بی‌درمان دواست، افراد بسیاری از این جمله‌ی معروف برای معرفی ارزش غذایی گردو و خواص بسیار زیاد آن استفاده می‌کنند. گردو یکی از خوشمزه‌ترین خشکبارها است که از آن برای مصارف خوراکی و درمانی بسیاری استفاده می‌شود.

گردو قدمت ۷ هزار ساله دارد و به قدری سیرکننده و چربی‌سوز است که اگر رژیم غذایی دارید و به دنبال کاهش وزن هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این خشکبار را در برنامه غذایی خود قرار دهید. گردو به واسطه ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد به عنوان یک وعده غذایی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که گردو چگونه می‌تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارزش غذایی و میزان کالری گردو چقدر است؟

بدن مردان روزانه به 2500 کالری و بدن زنان به 2000 کالری نیاز دارد در حالی که هر 100 گرم گردو دارای 670 کالری است، از این رو مصرف بیش از اندازه گردو می‌تواند مضر و چاق‌کننده نیز باشد. حدود 65 درصد بافت گردو را چربی تشکیل داده و بیشترین کالری گردو از همین چربی تامین می‌شود.
از دیگر مواد مفیدی که در گردو وجود دارد می‌توان به مس، فولیک اسید، فسفر، منگنز، ویتامین E، ویتامین B6، ملاتونین، کاتچین، فیتیک اسید و الاژیک اسید اشاره کرد.

۳۰ گرم گردوارزش غذایی
کالری۱۸۵
آب۴
فیبر۱.۹ گرم
چربی۱۸.۵ گرم
کربوهیدرات۳.۹ گرم
پروتئین۴.۳ گرم
قند۰.۷ گرم

تاثیر مصرف گردو در کاهش وزن چقدر است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مصرف گردو چگونه می‌تواند موجب کاهش وزن و لاغری شود؟

مصرف گردو؛ کنترل اشتها

گردو می‌تواند در زمان گرسنگی برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد، بدین ترتیب از گرسنه شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند. با مصرف گردو در زمان گرسنگی بخشی از مغز به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می‌شود، این بخش وظیفه‌ی کنترل اشتها را به عهده دارد.

مصرف گردو؛ تامین انرژی

گردو می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند به همین دلیل بهتر است از مصرف غذاهای پرکالری و انرژی‌زا خودداری کنید. اگر ورزش هوازی سنگین دارید گردو را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا انرژی لازم برای فعالیت‌های ورزشی را تامین کند.

مصرف گردو؛ بهبود فعالیت دستگاه گوارشی

مصرف گردو به هضم کامل غذا کمک بسیاری می‌کند، گردو در دستگاه گوارش به راحتی هضم می‌شود و آسیب یا فشاری به دستگاه گوارش وارد نمی‌کند از این رو احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و افزایش وزن کاهش می‌یابد.

مصرف گردو؛ مقدار بالای امگا3

گردو دارای مقدار قابل توجهی امگا3 است، امگا3 می‌تواند در کاهش وزن و کنترل اشتها بسیار مفید و موثر عمل کند. .

مصرف گردو؛ کاهش قند خون

مصرف گردو باعث می‌شود که میل به شیرینی و غذاهای چرب و پرکالری کاهش پیدا کند، بدین ترتیب دچار دیابت و فشار خون نمی‌شوید. 

مصرف گردو؛ پایین آمدن کلسترول خون

گردو با وجود چربی بالایی که دارد باعث کاهش کلسترول بد در بدن شود. از این رو با مصرف این ماده غذایی هیچ‌وقت دچار چربی خون و کبد چرب نخواهید شد.

از دیگر خواص درمانی گردو می‌توان به ترمیم پوست صورت، بهبود گردش خون، استحکام استخوان، بهبود صفرا، تقویت هوش و حافظه اشاره کرد.

ویتامین‌های مفید برای لاغری در گردو

به نقل از Possible؛ وجود ویتامین‌های خانواده A علاوه بر اینکه می‌توانند سیستم بینایی فرد را تقویت کنند، موجب ساخت پروتئین در بدن نیز می‌شوند که به تقویت ماهیچه‌ها کمک بسیاری می‌کنند. کلیگوژن تولید شده توسط ویتامین A در فرآیند لاغری و چربی‌سوزی فرد مصرف می‌شود.
ویتامین B موجود در گردو موجب تقویت اعضای بدن و عملکرد آن‌ها می‌شود، در واقع این ویتامین نوعی سوخت برای حرکت و افزایش فعالیت اعضای بدن است. یکی دیگر از ویتامین‌های مفید برای لاغری در گردو، ویتامین C است که موجب کاهش استرس و اضطراب روزانه فرد می‌شود. ویتامین D و E هم نقش بسیار پررنگی در لاغری فرد دارند، این ویتامین‌ها به جذب کلسیم و فسفر و رشد و تکثیر سلولی کمک بسیاری می‌کند.
در زمان لاغری و چربی‌سوزی پوست صورت دچار آسیب بسیاری می‌شود، ویتامین E می‌تواند از خشک شدن و کدر شدن پوست در زمان لاغری جلوگیری کند و شادابی و طراوت پوست را حفظ کند.

بدین ترتیب ویتامین‌های موجود در گردو با خواصی که دارند موجب لاغری و کاهش وزن می‌شوند، در تمام برنامه‌های غذایی مربوط به کاهش وزن و چربی‌سوزی گردو یک خشکبار مفید و ارزشمند است.

نقش مثبت گردو در لاغری چیست؟

خوردن گردو یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان به کمک آن اضافه وزن و چاقی را درمان کرد. در رابطه با این موضوع توجه شما را به تحقیقاتی که در انجمن دیابت، چاقی و متابولیسم کالیفرنیا انجام شد، جلب می‌کنیم: در این تحقیقات به 9 نفر به مدت 5 روز اسموتی حاوی 7 عدد گردو شامل 315 کالری دادند و به برخی دیگر دارونمای مشابه آن را دادند. سپس بعد از یک ماه رژیم غذایی مجددا بیماران را برای 5 روز در بیمارستان بستری کردند تا به افرادی که در 5 روز اول اسموتی دادند گردو دهند و بالعکس.

محققان روی مغز این دو گروه در حالی که به غذاهای چرب و شیرین نگاه می‌کردند MRI انجام دادند، با انجام این آزمایش محققان دریافتند کسانی که اسموتی حاوی گردو خورده بودند فعالیت آن قسمت از مغزشان که کنترل کننده اشتها است بسیار بالا است. بدین ترتیب مصرف گردو می‌تواند دید افراد به غذاها و اشتها را تغییر دهد و موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.  
برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید روزانه 50 گرم گردو مصرف کنید، این مقدار نه تنها موجب افزایش وزن نمی‌شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند.

در این مقاله به تاثیر گردو بر لاغری پرداختیم، گردو با وجود اینکه هیچ ماده شیمیایی ندارد اما زیاده‌روی در مصرف آن با عوارضی همراه است که می‌توانید در مقاله عوارض گردو آن‌ها را مشاهده کنید هچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر خواص گردو می‌توانید به مقاله جامع خواص گردو مراجعه کنید.

`

دیدگاه شما